حوادث

مسكوا كل حتة فى جسمي

مسكوا كل حتة فى جسمي

تفاصيل بشعه من فتاة ميت غمر

«لفقوا قواضى لإخواتى» بسنت فتاة ميت غمر: «المتحرشين بيهددونى وشوّهوا سمعتى»

قالت الفتاة “بسنت” الشابة الجامعية صاحبة الـ 23 عامًا التي تعرضت للتحرش الجماعي، إنها كانت ذاهبة إلى بيتها وتعرضت للتحرش الجماعي بمدينة ميت غمر، من قبل أكثر من 7 شباب، مضيفة في انهيار وبكاء: “أنا بتعب أوي كل ما افتكر، 7 اتحرشوا بيا وكلهم مسكوا جسمي”.

تفاصيل مداخلة بسنت فتاة ميت غمر منخلال مداخلة هاتفية مع الإعلامية لميس الحديدي، ببرنامج معرفتش أعمل إيه، فضلت أقاومهم مقدرتش عليهم، وحد روحني”.

وتابعت: “تاني يوم واقعة التحرش عملت محضر في القسم لما لقيت الناس بتدعمني، وفي النيابة اتعاملوا معايا كويس وده حسسني بالأمان، لكن أنا دلوقتي خايفة لأن المتحرشين بيهددوني إنهم “يقتلوني” أو يرموا على وشي مية نار، وبيراقبوني في كل حتة وعارفين كل تحركاتي”.
واستطردت: “محامي المتحرشين طلع لايف بيطعن في شرفي وعاملين حملة لتشويه سمعتي على فيسبوك”، متوسلة للميس الحديدي: “أرجوكي تساعديني هما رجال أعمال وأنا مش قادرة عليهم”.
واستكملت: “أهلي هيتطردوا من العمارة بسببي وملفقين لإخواتي قواضي”، موجهة حديثها للإعلامية لميس الحديدي: “يعني يرضيكي أتنازل عن حقي؟” لترد عليها لميس الحديدي بشدة ودعم لثلاث مرات: “إوعي تتنازلي عن حقك إوعي متخافيش”.
وقالت لميس الحديدي: “بوجه مشكلة بسنت لمعالي المستشار النائب العام، إزاي نحمي البنات من هذا النوع من التهديد أو الإيذاء؟ إحنا بنقول للبنات روحوا بلغوا”.

وأكدت الفتاة، أن أهلها وأصدقاءها يدعمونها وهو أكثر ما يطمئنها، ولكنها خائفة من يوم غد إذا فعل المتحرشون فيها شيئًا، لتقول لها لميس الحديدي: “هذه طريقة الجبناء”، لتقول لها الفتاة: “الناس دي مش هاممها حاجة وهما كبار وواصلين وبيكلموني من أكونتاتهم الشخصية”، لتعود إليها لميس قائلة: “متخافيش كلنا معاكي والمجلس القومي للمرأة معاكي ومحدش هيسجنك، والقانون بيحميكي”.

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى